Thursday, April 23, 2009

Salam imtihan..


Minggu berhibernasi kami berbaki 2 hari..hibernasi bersama buku-buku..nota-nota kuliah..ternyata begitu mencabar..hehe..semuanya bagaikan menuntut untuk disentuh..dan semestinya diingat dan disemai dalam hati juga minda sebelum 'dimuntahkan'..

Alhamdulillah..segalanya lancar..mengikut perancangan kita sebagai manusia yang sentiasa mengharapkan perancangan itu selari dengan ketentuanNya..terima kasih Ya Allah, kerana memberikan kesempatan kepada kami untuk tiba ke tahap ini..kerana sentiasa memberikan nikmat kepada kami yang terlalu banyak dosa dan lalai dalam mengucap syukur atas nikmat-nikmatMu..

Ahad ini, subjek pertama bagi peperiksaan akhir di semester terakhir ini akan bermula..

Perasaan aku bercampur-baur..hanya Dia yang Maha Tahu..mungkin kerana lumrahnya..fitrahnya..peperiksaan itu sesuatu yang sentiasa mengambil ruang dalam hati aku untuk difikirkan..untuk diusahakan sehabis baik dan mampu..

Kepada sahabat-sahabat yang membaca entry ini, jika kalian juga berada dalam situasi yang sama.."Salam Imtihan"..Salam Perjuangan..semoga sentiasa diberikan ketenangan olehNya dan dilapangkan fikiran oleh Dia Yang Maha Luas..sentiasa di bawah rahmat dan mendapat hidayahNya yang sepatutnya lebih utama kita rebut..

Selamat menghadapi peperiksaan..!

Semoga kita menjadi salah seorang yang bisa memartabatkan ad-deen ini dengan ilmu dariNya..

Doakan kejayaan bersama..kejayaan didunia ini dan diakhirat..berupaya menjawab soalan-soalan peperiksaan ini dan yang lebih penting soalan-soalan Tuhan di'sana'!

Wallahua'lam..

2 comments:

raihan said...

selamat berimtihan intan..dah lama xguna bhasa arab,dah lupa apa tu imtihan,bila baca,baru teringat...
semoga dipermudahkan ya!!!

!muahxx

INTAN MASYITAH RUMLI said...

jazakillah ya ukhti..

aah, sama la, dah lama tinggal..

hayya lila'rabiah..=)