Tuesday, July 29, 2008

Something to SMILE about..

AMAL BINTI HARUN..

Amal..maknanya HARAPAN..ini kawan aku yang paling baik dan paling rapat..sekarang dia belajar kat UMS,amek education in Chemistry..kitorang kawan since sekolah menengah..dia ni datang dari Sabah..masa memula tu kenal dalam bas,sebab kitorang duduk sebelah2 dalam bas tu masa nak balik sekolah..masa tu form 2..mungkin dah tercatat..kitorang akan jadi kawan baik..tetibe masa form 4 satu kelas..memang happening la dia ni..makin lama kitorang makin rapat..kitorang boleh share everything..dia sangat open minded dan positive thinker walaupun kekadang aku pun cam susah je nak paham ape yang dia cakap..haha..masa form 5,kitorang satu group utk study group masa nak SPM..kitorang same2 ade impian nak jadi doctor..belajar same2..dan alhamdulillah aku ngan dia dapat jugak skor dalam SPM`03..tapi,tu lah..kite hanya merancang..tp ALLAH jualah yang menentukan segalanya..ntah kenapa,kitorang termasuk matrik..Amal kat Matrikulasi Kulim,aku plak masih area yang same,KMPP..kitorang terpisah jugak..!!tp tkpe,demi nak belajar..Amal selalu datang KMPP tu,sesuke hati dia pegi masuk lecture aku..haha..dia ni memang selambe abes..1 tahun kat matriks..mungkin rezeki masing-masing..aku dapat wat farmasi,Amal dapat education..dan paling mengejutkan..dia tercampak jauh ke UMS!!sekarang dah jarang-jarang kitorang jumpe..bile cuti semester je,kalau dia balik...kitorang mesti banyak borak-borak,makan-makan..pegi macam-macam tempat,cter2 pasal buku yang kitorang bace..cter pasal anak-anak murid Sabahan dia..Amal banyak pengaruhi aku..kitorang share interest yang same..dia pun sangat suka baca buku-buku yang aku suka baca..dia ajar aku jadi independent..dia ajar aku jadi positive..dia ajar aku jadi pasrah dan redha dengan semua dugaan..dia ajar aku mencintai Palestin..membenci Israel..melihat dunia dengan pandangan seorang muslimah sejati..dia pengkritik aku yang paling utama..walaupun kekadang sangat laser,tp takpe at least dia berterus-terang daripada hipokrit..dia kawan aku suka duka..walaupun kitorang jauh..selalu dia ingatkan aku setiap kali aku leka..tersasar..Alhamdulillah,Allah beri aku peluang untuk dapat kawan macam Amal..Insya`Allah,kitorang berkawan kerana DIA..sama-sama mencari redhaNYA..dia kawan sejati aku..sekarang dia ngah praktikal kat Sabah,rasanya lagi setahun baru dapat jumpa balik..Insya`Allah..jauh di mata dekat di hati..haha…’Amal,hang confirm akan kutuk aku lepas bace ape aku tulis nih..hehe..’..saja..menghilangkan penat otak dengan menaip mende-mende perasaan ni..Ukhwah fillah abadan aabada..Hidup Cikgu Amal..!!

No comments: