Thursday, March 19, 2009

“Keterujaan”

Alhamdulillah..segala pujian dan syukur dipanjatkan pada Allah s.w.t..DIA mempermudahkan segala urusan-urusan kita..

Selayang's team-final week!

Akhirnya, sessi clerkship kami berakhir kelmarin..!
Alhamdulillah..segalanya berjalan seperti yang dirancang..terima kasih Ya Allah kerana memudahkan segalanya..

Euphoria kami seolah-olah ditahap maksimum kelmarin..sehingga kekadang terlupa yang kami sebenarnya berada di hospital..semuanya gara-gara gila lensa..semua tempat kami bergambar..termasuk dalam lif, kecuali dalam tandas!

Pasti ada mata yang memandang..telinga yang mendengar..
”Excitednya budak-budak tu nak habis attachment..”

Itu masa terakhir kami bersama di hospital..kami mula merasa aura perpisahan yang bakal berlaku..perpisahan yang entah bila akan menemukan kami semula..seperti perjanjian itu, 10 tahun nanti..insyaAllah..andai dipanjangkan umur dan ada rezeki untuk kita berjumpa..10 tahun itu pasti tiba..

Dua bulan berbaki untuk kami bersama meneruskan perjuangan..dan pejam celik..4 tahun itu dirasakan sangat singkat..selepas ini, kami bakal memasuki alam pekerjaan..melangkah ke alam pekerjaan dan alam dewasa yang lebih serius..mengatur dan menjalani hidup masing-masing..semoga hidup kita lebih terpandu dan mendekatiNya..

Hidup bukan selamanya untuk bersuka-suka..kerana, kita dijadikan untuk menjadi hamba..
Firman Allah, “Tidak aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepada-Ku”

..Sedih..

Namun, hakikatnya..setiap pertemuan itu pasti akan disusuli dengan perpisahan..kita tidak selamanya akan bersama..

So, ’lets cherish the friendship’!!
Kawan-kawan yang kita ada sekarang pasti berbeza dengan ‘rakan sekerja’..

Kawan, 4 tahun..segalanya kita lalui..
Kita dewasa bersama..
Kita bergembira dan berduka juga bersama..
Semuanya untuk kita menjadi seorang yang bergelar ’manusia’..

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June
I didn't know much of love
But it came too soon
And there was me and you
And then we got real cool
Stay at home talking on the telephone with me
We'd get so excited, we'd get so scared
Laughing at our selves thinking life's not fair
And this is how it feels


Petikan lagu Graduation by Vitamin C


Melayari taufan kehidupan..
Jangan cuba dikawal arah taufan,
tetapi kawallah layar kehidupan..
Tak perlu diukur dalamnya lautan,
tetapi panjangkanlah kail yang sejengkal..

Wallahua`lam..

5 comments:

nor hafiza husain said...

Subhanallah...
4 tahun...terlalu cepat 4 me...
tp dalam 4 tahun ni...byk yg ak belajar...terlalu byk
Thanx Allah krn tempatkan ak d UiTM sbb ak yakin ak xkan jumpa kwn2 camni kat U lain...thanx sume..
Thanx intan,aida,balkis,ika,nad,su krn bare with all my stupid n naive behaviours n sometime i noe i did hurt u guys but u guys r too nice to me (ya Allah kuatkan la ak utk hadapi perpisahan ni)(nangis...huu)n thnx 4 loving me unconditionally. Kpd kwn2 batch 05/09 yg bc blog intan.. thanx sgt2 sume...x mampu ak nak balas jasa sume..pe yg mampu hnya dapat ak doakan kebahagiaan sume dunia n akhrat (tears drops)...korang mmg terbest. "Ya Allah andainya Engkau lebih menyanyangi ak dan xsempat ak bertemu dgn kwn2 ak selepas 10 tahun...ak redha...kerana ak yakin Enkau pasti temukan kami di SyurgaMu, ya Allah...thanx Allah 4 everything especially 4 being with us thruout this 4 years.."
All the best sume in final exams n life :)

balkisomar said...

luv u guys. Huuu..fiza pesal wat drama sadis kat cni. sob3. mana bley ko xde lg 10 taun. sape nak jd mak angkat tuk anak2 aku nanti? wahahahaha. salam ukhuwah untk semua!

INTAN MASYITAH RUMLI said...

Count the days..

huhu~

nor hafiza husain said...

thanx balkis...
msh sudi nak jadikan ak mak angkat utk anak ko...heee..suke2
untuk anak intan gak
n untuk anak2 sume 118 kawan ka laa...haaa
diri sendiri pun cam budak2...
papepun..i'm gonna miss everybody whole heartedly..

INTAN MASYITAH RUMLI said...

ape ni..tetibe jd diskusi pasal anak..haha
sabar ye korang..
^_^