Sunday, August 10, 2008

Fightoo Oh!!!


Hari ni baru la rasa nikmat duduk kat rumah..hujung2 minggu..bace buku..pikir masa depan..haha.. setelah beberapa minggu ni busy kat lab..semalam kitorng berempat ber’kampung’ kat lab sampai kul 12.30am..seram sejuk je..tp sangat enjoy..walaupun penat..tapi selagi ade kawan2 aku..tak terasa pun masa berlalu..tetibe dah malam..banyak yg kitorang dah lalui sesame..kalau harap labwork ni nak wat sensorang..mau menangis aku..memang semulajadinya aku dilahirkan bukan utk jadi budak lab!aku kureng cket bab2 nak teliti wat keje nih..cepat give up..thanks korang sebab sabar ngan perangai aku..memang lab semalam sangat2 aku enjoy..hari ni tak nak g mane2..nak dok rumah je..lame dah tk study..tak bace buku2 fav aku..berkarat otak kalo macam ni selalu..nanti cepat dapat Alzheimer hehe..hidup semakin busy..everything kene rush..kalo lambat alamat ketinggalan la aku..tapi,aku tetap bersyukur..Allah bagi kesibukan ni kat aku..at least aku takde masa nak duduk sesaje tkde keje..borak2 kosong..me’lagha’..sebab kalau tkde keje ni..mesti ade je pikir mende2 lain..angan2..takut silap2 jadi dosa je banyak angan2 nih..Alhamdulillah..assignment cam dah nak siap..itu target aku sebelum cuti mid sem..sebab cuti nnti nak gune sehabis baik tuk family..sebab pasni hari raye kot baru balik..n kene study gak tuk mid sem exam pas cuti..Allhamdulillah so far everything goes well..mengikut ape yg aku plan..dan sememangnya Allah dah tentukan semuanya..hari paling tension minggu lepas..sebab sample research aku cam sengal2 je tak leh filter..dah le oily sangat..kaler merah plak tu..pegi jumpe supervisor..macam tak membantu je huhu..tengoklah ape aku boleh wat esok..sabar je la..pas kelas nak kena ngadap lagi..ingt intan!! فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا …kerana bersama setiap kesulitan ada kemudahan..aku mesti sabar buat menda2 yang aku tak suka demi meraih apa yang aku suka suatu hari nanti..insya`Allah..moga aku kuat dan ikhlas..kalau nak ikutkan..sebesar mane la sangat ujian Tuhan kat aku..takat assignment..keje2 lab..nak banding ngan dugaan lain..tu belum kire soal hidup..jauh lagi perjalanan kalau dipanjangkan umur..so,secara seriusnya aku memang kena belajar bersabar dan matang!sampai bila nak depend ngan orang lain..nanti semua akan ade life sendiri..huhu..takut bile pikir..for the time being..belajar selagi boleh…take the challenge..untuk bekalan kemudian hari..be positive!Allah takkan uji kite kalau kite tak mampu nak tanggung..Aja2 fighting!!!

No comments: